zondag 20 juli 2008

Paniek

Paniek !

Ik ben voor het eerst m'n kind even kwijt geweest... gelukkig duurde het niet lang, maar wel lang genoeg om PANIEK te voelen.

Gisteravond, bbq-feest in een strandtent in Zandvoort.
Strandtent afgehuurd, slecht weer, harde wind, dus buiten en binnen.

Ik ben buiten aan het praten en Ro let even op Timmy. Op een bepaald moment komen er zeemeeuwen heel laag aanvliegen. Ro komt bij mij om mijn camera te vragen, maakt wat foto's en komt de camera weer terugbrengen.

"hou je wel Timmy in de gaten?" "ja ja ... even kijken waar ie is"

Ik zie een zoekende Roland .... en een aantal seconden later nog steeds. Wat ! Hij zal toch niet weg zijn.

Roland: "ik weet niet waar ie is" .....

Oh nee he .... ik sta op en ga ook zoeken. Binnen, buiten, op de WC's, want hij was net met mij mee op die WC's.... ik wil niemand vragen want wil geen paniek zaaien maar voel de paniek mezelf al aardig naar de strot grijpen.

Ik zie beelden van een zoekende Timmy ... "mama nou?" die de weg kwijt is. Het arme kind kan natuurlijk niet goed genoeg praten om uit te leggen hoe ie heet en waar ie heen moet.

Ik loop naar buiten ... zie 'm nog steeds niet .... had ik er nou maar aan gedacht om dat kettinkje met onze 06- nummers om te doen ... hij heeft helemaal niks bij zich waaruit blijkt wie ie is.

Ro zal 'm nu toch wel hebben?

Ik zie m'n neef / Roland en m'n vader zoekend het strand oplopen. Shit, hij is er dus nog niet.

Hij zal toch niet naar de zee lopen?

En waarom kreeg ik nou net dat korreltje zand achter m'n lens waardoor ik m'n lenzen uit heb gedaan en dus prima kan zien binnen een straal van 10 meter, maar dus niet helemaal duidelijk iedereen kan onderscheiden tussen mij en de zee in ......

Ineens zie ik m'n vader bij de volgende strandtent bukkend rennen. EN ja hoor, hij staat op en heeft Timmy vast. Hij zat achter een stoel ofzo.

"Geef 'm maar snel aan mij".... knuffel .... platdruk....

Kind snapt natuurlijk helemaal niet hoe en wat, dus als ik hem vraag: "wat doe je nou, waar was je nou" krijg ik het allerschattigste antwoord:

"poepie daan ..... luier doen"


Geen opmerkingen: