vrijdag 8 augustus 2008

Project zus-en-me-zo

De tuin.

Zowel de voortuin als de achtertuin. Alhoewel de achteruin op dit moment nog niet door mag gaan onder de noemer achtertuin. Maar dat is dan dus ook meteen een korte uitleg van dat project ... het moet dus wel een achtertuin worden.

Naast het project achtertuin, project keukentegels, project toilet (verre toekomst), project badkamer (verre toekomst), project glas in de voordeur, project misschien wel een opbouw ... hebben we dus ook project voortuin.

Sommige van de projecten waren bij het intrekken van de woning al meteen een (toekomstig) project. Tot voor kort was de voortuin hier geen van.

Totdat ik een week of wat geleden m'n halve vrije zonnige zondag (en daar zijn er echt niet heel veel van geweest deze zomer, dus hoe zonde was dat) weer eens onkruid aan het trekken was.
Niet dat de tuin er veel beter op werd, nu kwamen alle lege aarde plekken en dode struiken aan het licht... maar om erger te voorkomen heb ik toch maar even staan zwoegen.
En op dat moment wist ik het: "ik ben er klaar mee".

Leuke tuin hoor .... als je het leuk vindt om in de tuin te werken ... ik vind er niks aan (en Ro vindt het wel leuk ... al die bloempjes en plantjes "dat het onkruid is maakt toch niet uit" ... zzoooo makkelijk die Ro).

Maar goed, met zo'n beslissing is dan meteen een project geboren, want hier klaar mee zijn kan natuurlijk wel, maar dan ? Wat dan?
Helemaal bestraten lijkt me niks, toch weer onkruid tussen die voegen en dan moet je eigenlijk iets met bakken en dat gaat mij bij fout .... plantjes in bakken moet je namelijk geregeld water geven. Niks voor mij.

Dus, kijkje richting buren en overburen gedaan en de oplossing gevonden: grint.
Alle bomen eruit, worteldoek erop, 3 hele grote bakken van steen (zonder bodem) met daarin dat boompje waar iedereen zo lyrisch van is en in de bakken ernaast zo'n zelfde boomje.
Wat laag spul onder het boompje en misschien wat leuke verlichting, grint eromheen ....... klaar !

Het idee is er (en dat is al heel wat), nu nog de uitvoering.

Geen opmerkingen: