woensdag 10 september 2008

Project voortuin deel 2 van heleboel

Een stapje in het project voortuin.

Tussen het bedenken van het plan om de voortuin radicaal aan te pakken en nu zijn er al wat kleine stapjes gezet.
Zo ben ik al wezen kijken naar de blokken / bielzen om de bakken van te maken (zulke grote bakken als ik wil zijn er niet of zijn heeeeeeel duur).
Een bak maken van stenen bielzen is natuurlijk ook praktischer. Je kunt de bak maken zo groot je wilt en daarbij hoef je geen bodem te bouwen en er dus ook niet uit te slopen.

Goed, bielzen dus bekeken en in hoofdje opgeslagen.
Grint ook.
Wist ik veel…. maar daar heb je dus ook nog allemaal verschil in. Klein / groot / heel wit of beetje gekleurd en geel gekleurd of blauw, heel erg gekleurd of een beetje…

Ik ga voor middelgroot, blauwig gekleurd, flink grof qua kleur.
Ook al gezien en ook al opgeslagen in hoofdje.

Boompjes en bodembedekkers zijn ook al duidelijk.
Wat staat er dan nu nog in de weg?

Een conifeer, twijfelpunt. Er staat een hele grote bij het hek. Ro wil die laten staan, ik wil ´m eigenlijk weg hebben en er een ander boompje (wilgje ofzo) voor in de plaats zetten… ben bang dat die conifeer niet helemaal gaat passen bij de strakheid van het grint …
Twijfel dus nog.

Vanmiddag wel Sven gebeld, de tuinman die het klusje moet klaren.
Volgende week is ie waarschijnlijk in de buurt en dan komt ie even kijken. Das mooi.

De bal is aan het rollen.... of beter, het zaadje is geplant.


Geen opmerkingen: