woensdag 22 oktober 2008

Bericht van wakkerdier.nl
















Bedrijven stoppen één voor één met castreren

Twee jaar geleden had bijna niemand er ooit van gehoord: biggetjes van wie de balletjes onverdoofd worden afgesneden.

Met intensief campagnevoeren heeft Wakker Dier dit probleem op de kaart gezet. En wel zo effectief, dat het einde van deze ingreep inmiddels in zicht is.

Dankzij de inspanningen van Wakker Dier is de hele Nederlandse varkensindustrie op dit moment volop bezig met verdoving. Dat is een belangrijke stap op weg naar een toekomst zonder castratie.

Wakker Dier heeft met haar campagne gezorgd dat het castratieleed algemeen bekend werd. We spraken supermarkten erop aan dat ze vlees van onverdoofd gecastreerde biggetjes verkochten. Zo hoopten we dat ze onderling de concurrentiestrijd aan zouden aangaan, met als inzet de biggenballen.

In die opzet is Wakker Dier geslaagd: het ene bedrijf na het ander wil laten zien dat ze 'ballen hebben': ze willen vooroplopen door helemaal te stoppen met castreren. Aldi, Lidl, Coop, La Place, Keurslagers en Super de Boer zijn de eerste die helemaal stoppen met de ingreep.

Wakker Dier is trots op wat ze in gang gezet heeft. Onze methode werkt! Nu willen we een einde maken aan de bloedarmoede bij kalfjes. Je hoort nog van ons…

Steun onze nieuwe campagne tegen bloedarmoede bij kalfjes!





Geen opmerkingen: