Als ik iets koop dan wil ik het het liefst meteen hebben.
Natuurlijk heb je bij sommige dingen te maken met een levertijd, dat is nou eenmaal zo. Maar vaak genoeg heb je te maken met mensen die niet meewerken of gewoon hun werk niet goed doen.
Zo heb ik dus eindelijk die tegels voor de keuken gevonden. Er ging een zoektocht van een paar jaar (!) aan vooraf, maar uiteindelijk heb ik ze gevonden.
Omdat ik maar niet kon vinden wat ik zocht en dit dus nu eindelijk wel gelukt is, zit ik dus vast aan de betreffende winkel. Anders was ik denk ik al verder gaan kijken.
Ongeveer een jaar geleden vonden we in deze winkels de tegels die we wel wilde hebben. Dus tegels daar besteld. Na een aantal weken kregen we te horen dat de tegels niet meer leverbaar waren.
Kan nog gebeuren, beetje slordig dat je je assortiment niet op orde hebt, maar alla.
Omdat ik daar ook andere tegels had gezien die me wel leuk leken ben ik op .... naar die winkel teruggegaan.
Ik vond weer andere tegels die misschien nog wel leuker waren als de tegels die ik het jaar daarvoor had besteld. Wat een mazzel.
Met de verkoper afgesproken dat ik even de precieze 4kante meter zou opmeten en hem dan per e-mail door zou geven hoeveel we er nodig zouden hebben.
Ik wist al dat het niet veel 4kante meter zou zijn door de vorige bestelling.
Deze verkoper in kwestie wist dit ook want het stond in de computer.
Het kan aan mij hebben gelegen maar ik kreeg sterk het idee dat deze verkoper er helemaal niet zo'n zin in had om voor die luttele 4kante meters moeite te doen.
Een paar honderd euro aan tegels is natuurlijk helemaal niks vergeleken met de bubbelbaden en keukens die ze in deze zaak verkopen.
Maar goed, weggeslikt, want ik had eindelijk m'n tegels gevonden.
Op het plateau in de winkel stonden 3 soorten tegels: 1) rechte randen 2) bovenkant afgerond, rest recht 3) bovenkant en rechterkant afgerond.
Toen ik dus aan de slag ging met opmeten viel het mij op dat ik de optie: alleen zijkant afgerond dus niet zag.
Das natuurlijk raar, als je de hoektegel met boven- en zijkant afgerond laat zijn, dan moet je de tegels die daar recht onder vallen toch ook laten afronden aan de zijkant.
Dus maar even gebeld met de betreffende verkoper.
Goh, wat gek, ik mis die afgeronden tegel
Nou, als ie niet op het plateau staat, dan bestaat ie waarschijnlijk niet
stilte
Vindt u dat dan niet een beetje raar?
Sja, als je het zo bekijkt is het misschien wel een beetje vreemd ... (!)
Nou, misschien kunt u het dan even navragen bij de fabrikant (zucht)
Zo gezegd zo gedaan. De tegels met de zijkant afgerond bestonden gewoon wel maar stonden niet op het plateau (ook lekker snugger van degene die het plateau gemaakt heeft ...).
Alleen de levertijd was iets langer, 3 weken ipv meteen op voorraad.
Nou geen probleem, ik was nog steeds blij met het feit dat ik eindelijk tegels had gevonden.
Goed, dus van alles opgemeten. De afgeronde tegels moesten per stuk besteld worden, dus ik moest ook uitrekenen hoeveel ik er van elk moest hebben.
Op 17 september stuur ik een e-mail aan de verkoper met de precieze hoeveelheden van elke tegel.
Ik hoor niks, dus op 6 oktober stuur ik hem een mailtje of hij mij misschien kan bevestigen dat hij eea in behandeling heeft genomen.
Op 7 oktober krijg ik een mail terug met excuses dat ie de mail niet in behandeling heeft genomen en met bijgaand een orderbevestiging en of ik die even wil bevestigen.
Dus ik bekijk de orderbevestiging, Klopt natuurlijk niet (natuurlijk ...).
Ik had gevraagd op 2 tegels met een boven- en rechterzijkant afgerond en 1 tegel met een boven en linkerzijde afgerond.
Op de orderbevestiging staat (raden jullie het al?) 3 x boven- en zijkant afgerond. Dus geen uitsplitsing van links en rechts.
Hij zal toch niet denken dat als je er 1 omdraait dat het dan goed is?
Daarbij zijn de prijzen ineens anders.
Dus ik stuur op 19 oktober weer een mail met het verzoek om een nieuwe orderbevestiging.
Ik hoor niks.
Op 28 oktober stuur ik maar weer een rappel.
Op 29 oktober krijg ik antwoord dat de betreffende meneer de volgende dag de orderbevestiging aan zal passen.
De volgende dag: niks.
Zucht.
En dan zal ik nu maar even geen relaas houden over de door mij bestelde letterbak op 5 oktober, die er binnen 2 weken zou zijn en na rappel weer binnen 2 weken (dus totaal 4 weken) en waarvan ik nu een brief in de bus krijg dat de aflevering vanaf 13 december plaats zal vinden.
Voor het vervolg op deze blog, klik hier
Geen opmerkingen:
Een reactie posten