zaterdag 6 december 2008

Eindelijk eens opgenomen

Volgers van Timmy's blog weten het denk ik wel al. Ik ben geen zangtalent.
Verre van dat zelfs.

En ondanks alle knopjes die je in een studio hebt zit er geeneen tussen die mijn valsheid recht kan trekken ... als ik Ro mag geloven ... en ik denk dat hij er wel verstand van heeft.

Dromen over optreden of liedjes opnemen in de studio kan ik dus wel vergeten.

Toch zat ik vandaag dan dus mooi even in een studio ... voor een microfoon EN ik werd ook nog opgenomen.
Nou kom ik natuurlijk vrij vaak in een studio, maar nooit met een koptelefoon op en al helemal nooit om opgenomen te worden (voor degene die het niet weten, Ro heeft zelf een studio, soort van in onze "achtertuin").
Nou ja, zo klikt het als een mengpaneel in een schuur, dat is het zeker niet, kijk maar eens hier.

Jammer genoeg is het niet zo dat er nieuwe apparatuur is uitgevonden waardoor zelfs mijn valsheden gecorrigeerd konden worden, dus het ging niet om een CD, zelfs niet om een liedje.

Nee, ik moest een tekst inspreken. Wel een hele belangrijke tekst, dat wel.
Een tekst waarzonder vele mensen op het verkeerde pad zouden raken...

Ik kan er omheen draaien en het proberen in te pakken, maar eigenlijk is er niks romantisch van te maken.

Het ging namelijk om een bushalte .... u leest het goed, een bushalte.
In Friesland gaan er nieuwe bussen rijden en die bussen willen graag aan de passagiers laten weten welke halte de volgende is, u kent het wel "de volgende halte is ... ". Scheelt weer werk voor de buschauffeur.

Nou ja, en die haltes worden natuurlijk door iemand in een studio ingesproken, met honderden tegelijk. En dan vergeet je er wel eens 1 ... of 2. En dan klinkt het natuurlijk heel raar als er bij halte 1 t/m 7 een vrouw door de speakers heen komt zetten, bij halte 8 een man en dan bij de rest weer een vrouw.... en wat dan natuurlijk helemaal belachelijk zou zijn, is een man met ook nog eens een Leids accent ... bij halte 8 ... in Friesland.

Dus Ro kon het niet zelf doen en de dichtsbijzijnde (ah, doe jij 't effe) vrouw was ik. Of de buurvrouw, die was de 2e keus.

De Hamersweg ging wel, die stond er zo op.

Maar als u ooit in de bus ergens in Friesland merkt dat de hele bus in een scheur ligt omdat de volgende halte Betlehemsreed is en dit volkomen verkeerd wordt uitgesproken, dan weet u dat ik het ben.



1 opmerking:

Anoniem zei

Nou kom ik niet vaak in Friesland, maar krijg toch ineens zin om de bus te pakken... ;-)