dinsdag 6 januari 2009

Nu is sneller

Nou hoorde ik vanmorgen op de radio dat de vuilnismannen in Breda dus geen vuilnis ophalen omdat het te glad is ... ofzo.
En ook dat er ergens een onwijze file stond omdat er rijbanen dicht waren door de slechte kwaliteit van het asfalt. En daar kon dan niks aan gedaan worden, want asfalt kun je niet maken met deze kou ... ofzo.

Ik kijk op de buitenthermometer van mijn auto en ik zie -4, nou nou poeh poeh, het halve land plat bij -4 (nou ja, klein beetje overdreven, ik geef het toe) ...

Ik moest denken aan de vallende blaadjes in de herfst en wat dat met de treinen doet. Of eigenlijk dat de trein het dan dus niet meer doet.
Wat kan het weer dan toch een invloed hebben. En het is nou niet zo dat we helemaal ingesneeuwd zijn ofzo. Sterker nog, hier ligt geen vlokje.
Hoe doen ze dat dan in landen waar het vaker (en) kouder is? Halen ze daar alleen afval op in de zomer? En hebben ze daar dan veel zandpaden ofzo.

Maar goed, ik wilde hier dus een blogje over schrijven, over de invloeden van het weer op zaken waar je niet zo 1 2 3 aan denkt. Dus ik toog naar nu.nl om op te zoeken welke weg dat dan was van die file en dat asfalt en kwam er achter dat nu me voor was.

Scheelt weer schrijfwerk.


-x-

1 opmerking:

Anoniem zei

Vanochtend vroeg gaf mijn auto aan dat het -7 was. Goed ik was al vroeg onderweg... En naarmate ik zuidelijker in het land kwam, zat ik ineens in de sneeuw en tussen mopperende collega's die moeite hadden gehad op het werk te komen door ijs en sneeuw. Een kennis vertelde me opgewekt dat hij zijn kids met de slee (niet een dure auto, maar zo'n houten ding met glijders en een trekkoord) naar school had gebracht. Dus we moeten het hier helaas met alleen was ijs op de sloten doen terwijl andere delen van het land toch echt wit zijn en daar in meer of mindere mate onder te lijden hebben... ;-)