maandag 5 januari 2009

Mijn eerste werkdag in 2009


Een blogje over een werkdag. En het gaat niet eens over werk... het gaat over een suikerzakje en een theemok.

De dag begon met een nieuwjaarsontbijt. In de kantine het bedrijfsrestaurant op m'n werk.
Broodjes / jus d'orange / melk / croissantjes / fruit (dat was iets minder) en natuurlijk thee en koffie.
Koffie uit dezelfde automaat als altijd, dus dat behoeft dezelfde toevoeging als altijd, namelijk 1 zoetje en geen melk (ik drink normaal wel melk in m'n koffie, maar deze is zo slap dat ik zonder doe).
Zoetjes staan dus op mijn bureau en aangezien mijn bureau niet in het bedrijfsrestaurant staat moet ik het maar met suiker doen. Ook goed.

Ik pak dus het suikerzakje aan het puntje vast en schud ... was vergeten dat het zakje al open was waardoor ik dus met de dichte kant de open kant alle kanten op schudde.
Gevolg: suiker in m'n BH ... via m'n decollete.
Sja, ga dat er ten overstaan van al die mannelijke collega's maar 's uit staan vissen.

Omdat ik niet midden in de speech van de directeur weg wilde lopen (hij zal toch maar denken dat ie saai is ofzo ... uch) ben ik dus nog ongeveer een half uur vergezeld geweest van kriebelende suiker op een plek waar ik ook niet ongegeneerd kon krabben. Daarna kon ik gelukkig naar de WC om mezelf te bevrijden.

De dag begon dus mutsig met een suikerzakje en eindigde ook mutsig met een theemok.

Terwijl ik dit blogje typ hoor ik die kleine en sta op om even bij 'm te kijken. Ondertussen vergeet ik half dat ik dit blogje aan het typen ben en loop door naar de badkamer voor een douche. Alwaar ik, met het uittrekken van mijn BH weer aan dit blogje herinnerd wordt door de overgebleven suikerkorrels die op de grond vallen.

De theemok
Ik ben een mokkenmeid, niks geen kopjes of plastic / kartonnen bekertjes, kofiie en thee drinken het lekkerst weg uit een mok.

Maar ja, die hebben ze bij mij op het werk dus niet. Dus had ik lang geleden een mok van huis meegenomen. Deze mok is tijdens mijn zwangerschap op mysterieuze wijze verdwenen en sindsdien deed ik het weer met kartonnen bekertjes. Ladingen kartonnen bekertjes.

Drinkt veel minder lekker en is milieuonaardig.

Totdat collega E. haar thee uit een mok ging drinken en ik er daardoor aan dacht dat ik natuulijk gewoon weer een nieuwe mok mee kon nemen (schijnbaar beginnen die zwangerschapshormonen van 3,5 jaar geleden nu pas uit te werken).

En dus kocht ik een mok.

De mok heeft een hele tijd door mijn huis gezworven. Van keuken tot eettafel van piano tot bijkeuken. Iedere keer zette ik 'm tactisch neer om 'm niet te vergeten en iedere keer vergat ik 'm dus wel (hormonen toch nog niet helemaal uitgewerkt dus).

Soms was ik 'm een paar weken kwijt omdat schoonmama 'm in haar opruimbui in de kast met alle andere mokken had gezet... maar dat klopte niet, dit was mijn nieuwe werkmok, geen thuismok.

Uiteindelijk, weken verder, heb ik 'm meegenomen. Ik denk dat ik er effectief 2 weken uit gedronken heb, want vandaag met het schoonmaken:




7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha! Dat begint goed ;)

Anoniem zei

Ach nee, dus nu begint de hele ellende van voren af aan! Inclusief schoonmama?
Laat je het even weten, wanneer je mok de werkvloer heeft gehaald?

En wat die zwangerschapshormonen betreft, dat zijn geen zw.hormonen, ik denk veel eerder aan peuterpuberteitshormonen...zoiets...

groetjes, assyma

Linda zei

Hahaha, peuterpuberteitshormonen ... ja, dat zou ook kunnen natuurlijk.
Kijken of mijn omgeving daar intrapt.
Dat excuus van die zwangerschapshormonen is ondertussen aardig verlopen :-) .

Ik hoop snel te kunnen melden dat ik niet meer mokloos ben op het werk.

Anoniem zei

het is alleen zo´n mond vol...misschien kan het afgekort worden, hmmm even kijken, ppt-hormomen?
ik lach me trouwens door om het blogje van je zoontje, niet zeggen tegen hem hoor,hij doet natuurlijk heel erg zijn best, maar het is zó schattig!!!

Linda zei

@assyma, ppt-hormonen, klinkt wel...

Dank voor het compliment over blogje Timmy. Maar je hebt wel door dat ik die ook schrijf toch?
Hij is net 3 nml. ...

Anoniem zei

hahaha, nee dat had ik hélemaal niet door!!!
Hopelijk schat je me over een poosje hoger in hahaha!

Ik vind het zo´n leuk initatief (lijkt me geweldig voor hem als hij straks ouder is en zijn eigen blogje (oké mama´s nepblogje) kan teruglezen...
dat ik er ook over zat te denken voor mijn kindjes, maar weet je, volgens mij heb je daar een speciaal soort humor voor nodig en momenteel beschik ik beslist niet over dat soort creatieve geestigheid...

Misschien straks bij mijn negende kindje...

Linda zei

@assyma, gelukkig, was wel even in twijfel.
Je weet maar niet hoe goed mensen lezen/kijken en denken dat ie ouder is en het zelf doet.
Of dat het mensen zijn zonder kids die dan denken dat een kind van 3 dat al zou kunnen ...

You never know.

Bij de 9e ... dan nog 7 te gaan als ik het goed heb begrepen.