vrijdag 17 april 2009

Als het vuur gedoofd dan komen de wolven

Op geheel onverwachte wijze is het "probleempje" met de vinkjes opgelost.

In mijn reactie op Valez schreef ik nog dat het even rustig was geworden.
En in mijn reactie op haar veelvraatje schreef ik over Peavey, op de salontafel, paaseitjes etende. Ik wilde deze reactie nog aanvullen met de vermelding dat Scooter dus nooit iets eet danwel vangt maar vond dit te lang worden.

Goed, dus ik ben even in de voortuin bezig om wat huizenhoog onkruid eruit te trekken. En het mannetjesvinkje is in de boom van de buren gevlogen en zit daar "gevaar gevaar gevaar" te tjielpen. En ineens zie ik 'm vliegen. Naar de zijkant van mijn huis. En daar is mijn schuifpui. En die stond open. Even schoot het door me heen "het zal toch niet ... hij vliegt toch niet naar binnen"?
Maar als ik eenmaal weer binnen ben is er niks te zien dus vergeet ik het.

Ik ga verder met m'n dingetjes, haal Timmy uit bed, ga met hem buiten stoepkrijten en aan het begin van de avond loop ik weer naar binnen. Timmy zit op z'n knietjes te spelen met een konijntje of autootje of poppetje of .. nou ja, doet er niet toe.
En achter hem ligt een hoopje zwart.
Hè, wat is dat nou weer? Ik kijk iets beter en kan net een vleugel onderscheiden.

Ja hoor !! Een vogeltje. Helemaal verfrummeld en nat en heel erg dood.

Het vogeltje was dus toch naar binnen gevlogen en is in Scooters bek beland. Waarschijnlijk er zelf in gevlogen. Net als die duif ooit. Die duif die van schrik omhoog sprong, zo Scooters bek in. Of die muis die ook ooit door z'n bek heen is gewandeld om daar vervolgens zonder kleerscheuren weer uit te komen.
Scooter is namelijk een sul die nog geen koekje of bal kan vangen. Laat staan een fladderend vogeltje uit de lucht plukken. Maar ze komen 'm dus gewoon aanwaaien.

Aan de veren op Scooters kussen te zien heeft Scooter waarschijnlijk geprobeerd het vogeltje te begraven in z'n kussen. Bij gebrek aan aarde in huis wil hij botten / speeltjes / koekjes en nu dus ook vogeltjes in zijn kussen begraven voor later. En daarom zal ik 'm niet eerder hebben gezien.

En ondanks dat ik wel blij ben dat ik een bloederig gebeuren door het aldoor tegen het raam aanvliegen bespaard ben gebleven, vind ik dit natuurlijk wel erg sneu voor de weduwe-vink.

10 opmerkingen:

Valez zei

Aaaaah, wat sneu! Hopen dat ze goed verzekerd was en nu recht heeft op een uitkering.. Sorry kon het niet laten...

Tja incidentjes met vogeltjes dat ken ik maar al te goed, met katten. Onze fretjes hebben ooit een parkiet gesloopt. De details zal ik je besparen, maar als ik zeg dat de parkiet buiten de kooi was en de fretten binnen dan weet je denk ik genoeg...

Wel Scooter zijn tanden even flossen vanavond ;-)

Irène zei

Ach nee, wat is de natuur toch wreed!
Zou mevrouw Vink opnieuw nog aan de man komen voor het mei is?

MaMarije zei

Aaaaaaaah getsie, huiverdehuiver.... schrijft zij met d'r vogelfobie.

En zielig natuurlijk, dat ook. Heeft Timmy geen trauma opgelopen?

Valez zei

Ik moet er toch nog eentje kwijt:

Scooter dacht zeker dat het een slavink was

Hoe gaat het met mevrouw vink vandaag?

Irène zei

@Valez: muhahahahaha! =D

Ik bedacht me nog (in bed, jaja) dat de ongelukkige vink in kwestie een fataal Scooterongeluk heeft gehad.

Susan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Susan zei

Sorry, spelfouten. Moest het ff veranderen:

Ach! Nu moet mevrouw Vink al die eitjes alleen uitbroeden en zichzelf en de kindjes te eten geven...

En ik kan het niet laten. Dat andere liedje over een vogeltje...
Ik zong het altijd stiekem heel zachtjes door een kier van het autoraam.

"Er zat een vogeltje op het dak dat kon niet kakken.
Er was een veertje aan zijn poepertje blijven plakken.
Hij zei Poddie
hij zei Podda
hij zei Poddomme,
hoe is dat veertje aan m'n poepertje gekommen."

Nee, niets te maken met (sla)Vinkjes of Scooters, inderdaad.

Linda zei

@MaMarije: ik heb Timmy de andere kant van de kamer opgesleurd terwijl ik hyusterisch tegen Ro riep dat ie "dat ding op de grond op moest ruimen".
Niet dat Timmy sowieso iets door had gehad, er was weinig vogeltje meer in te herkennen.

@Valez: eerder een blinde vink zou ik dan denken. Hahaha.

@Ireneke: hahaha, hopelijk geeft weduwe-vink het advies door om in het vervolg met helm te vliegen. Flauw.

@Valez en @Susan: Weduwe vink niet meer gezien. Hopelijk had ze nog geen nestje dus, anders zijn er nu ook wezen-vink-eitjes.

@Susan: die is helemaal nieuw voor mij, grappig.

Cisca zei

He bah. Ik was denk ik ook behoorlijk hysterisch geworden. Ik hou niet zo van vogels.

Linda zei

@Ciska: ik ben ook niet dol op vogels, maar door mijn (vrijwilligers)werk op de dierenambulance ben ik er wel een beetje aan gewend. Dooie vogels.
(dat had ik 10 jaar geleden nooit gedacht, dat ik dat ooit zou zeggen, ehm, typen).

Mijn hysterie had eigenlijk meer te maken met het feit dat Timmy bijna op het vogeltje zat ...