dinsdag 14 april 2009

Op tijd naar bed

Mijn meest ideale werkdag indeling zou zijn:

06.15 uur opstaan
07.15 uur Timmy bij de opvang droppen
08.00 uur op m'n werk beginnen
17.00 uur weer naar huis, Timmy halen

Probleem dus. Want het gaat al fout bij nummero uno. 06.15 uur opstaan is niet voor mij weggelegd. Opstaan is niet voor mij weggelegd punt. Ik blijf liever liggen. Ik hoor dus ook geen wekker. Of ik hoor 'm wel maar zet 'm uit in m'n slaap.
Vroeger al werd mijn zusje wakker van mijn wekker. Dwars door de muur heen, dat hele irritante gepiep. Ik werd er mooi niet wakker van.
Het enige dat mij in die tijd mijn bed uit kreeg was mijn zusje met een glas water in d'r hand. We hadden een afspraak. 1 keer zeggen dat ik er uit moest. Als ik dat niet deed mocht ze gooien.
Dat werkte. Ze heeft nooit hoeven gooien (tot haar spijt waarschijnlijk).

Maar ja, zusje woont niet op gooi-afstand en Ro slaapt niet. Die ligt in coma. Die is nog veel erger.

Toen Timmy een baby was en ik nog van ieder piepje wakker werd lukte het heel soms wel om mijn ideale schema aan te houden. Nu bij lange na niet meer.
Om om 06.15 uur zo wakker te zijn dat ik er ook uit ga moet ik er de volgende avond al op tijd in liggen. En daar gaat het echt mis.
Dat kan ik niet. Op tijd er in liggen. Ook al neem ik me voor om deze keer ECHT op tijd naar bed te gaan. Er komt altijd wel wat tussen.

Meestal heeft hetgeen er tussen komt te maken met PC of TV. EN nooit is het heel dringend. Denk aan een blog-onderwerp, een fotobewerkidee, Pauw & Witteman of de herhaling van De wereld draait door, NOVA of RTL Boulevard ... ofzo.

Allemaal legitieme excuses om niet NU naar bed te gaan / te gaan slapen. Vind ik dan op dat moment. Ik moet natuurlijk wel op de hoogte blijven van de laatste roddels actualiteiten.

Meestal denk ik ook "ja maar, 's avonds heb ik even voor mezelf" en rek dit moment dan dus tot weer veels te laat.
En dat is natuurlijk onzin. Als ik eerder opsta en dus eerder ga werken en dus eerder weer thuis ben, heb ik net zoveel tijd voor mezelf en meer tijd met Timmy. Hoe goed is dat?

Kijk, ik zou natuurlijk nu naar bed kunnen gaan. Maar dat heeft dan weer niet zoveel nut, tenslotte komt schoonmama morgen op Timmy passen en die is hier nog niet om 07.15, want die weet natuurlijk niet van mijn voornemen.
En dan zou ik natuurlijk Ro wakker kunnen maken dat hij even oppast, dat zou kunnen op zich.

Maar ik begin gewoon nog niet vandaag, dat kan natuurlijk ook.
Hoezo ben ik aan het draaikonten?

1 opmerking:

Susan zei

Nee, morgen begin je toch?! Echt! Of anders overmorgen, of...

Succes!