woensdag 17 juni 2009

Rob en Emiel

Of Emiel en Rob. Zijn geweldig.
Wat heb ik een leuke avond gehad zeg. Ongelofelijk.
Rob en Emiel zijn, misschien wat plat gezegd, goochelaars. Maar dan wel leuke. En goeie ook vooral. Mentalisten, illusionisten, kaartwizards, ze zijn het allemaal. Konijnen en bier toveren ze alleen niet. Dus niet categorie Hans K. Waarvan ik me, terwijl ik dit teruglees, realiseer dat dat er 2 zijn. Nou, allebei niet dus.

Ik had ze al eens gezien bij de Uri Geller-show. Nou vind ik Uri een beetje eenneh... eh ... lamzak zou ik willen zeggen, maar is dat een woord?
Zo suf als Uri is, zo flitsend zijn deze heren. Dus voor hen bleef ik wel even kijken naar de Uri-wat-vind-ik-mezelf-toch-geweldig-show.
Niet al te lang geleden zag ik ze ook bij Pauw en Witteman. Met een truc die ik helemaal geweldig vond en de volgende dag aan iedereen vertelde die het maar wilde horen en die het niet zelf gezien had. Raar genoeg kan ik nu niet meer vertellen hoe die truc ook weer ging en wat er zo goed aan was. Iets met kaarten en een whiteboard. En goed dus, vooral goed en onbegrijpelijk.

En toen ben ik dus maar eens gaan googelen. En vond ik dat je ze in kunt huren voor allerei soorten evenementen. Dus ben ik gaan nadenken over een evenement. Of een beurs. Of een workshop. Ofzo. Maar er kwam niet veel uit mijn vingers. Ik bedoel, regel maar eens even een evenement, Duhhuh. Maar ik wilde ze wel zien. In het echie.
En dus maakte ik vriendin K. enthousiast (was niet veel voor nodig) en reserveerde een tafel voor 4 in de Burg in Noord Scharwoude. Dat ligt ergens daar bij Alkmaar in de buurt. Wist ik ook niet. Heb ik ook gegoogeld. Want daar doen de heren dus dinner-shows.

5 gangen-diner en tussen de gangen door in een apart zaaltje 2 keer een show.
Eigenlijk zou ik nu wel van alles willen vertellen over wat ze dan deden en wat er zo goed was en hoe wij denken dat ze dingen deden en vooral ook hoe we geen idee hebben. Maar dan gaat dit een heeeeeel lang logje worden.
Het komt erop neer dat het gaaf was. Losjes, snel, knap, grappig, relaxed en heel dichtbij. En het eten was erg goed en de bediening was ook top. Dat zie je ook niet vaak meer tegenwoordig. Ik weet 't, ik klink nu als een ouwe doos.
En natuurlijk deden ze DE truc. De truc met de blinddoek, die ik maar niet ga omschrijven, maar die ik wel even laat zien. Want dezelfde truc deden ze bij Jensen. Met andere voorwerpen overigens.


En echt, voor zover wij hebben kunnen zien zat er niks in zijn oren.

Het was echt een hele leuke avond en ik ben erg van plan om nog eens bij ze op visite te gaan. Misschien dat we dan de truc waar Ro het haasje was (en K. trouwens ook) uit kunnen dokteren. Kijk, dat ze aan Ro's criminele hoofd zagen dat hij de fictieve moord gepleegd had. Tsja, wat wil je met dat langige haar en die stoppelbaard. Maar dat ze ook nog wisten dat hij het met een pistool gedaan was (hetgeen op het kaartje stond dat hij al een tijdje in zijn achterzak had zitten).... is, zoals alle trucen die avond, 1 groot raadsel.


6 opmerkingen:

Ilse zei

Die man daar op de foto in het midden is dat DE man , Linda's man???
Hebben we hem dan toch gezien??

Linda zei

@Ilse: hahaha, maar mijn man (vriend hè, vriend) was al vaker in beeld toch?
Zelfs daar links op de foto. OK, wel wat donker en kleine foto. Maar toch.
Ik dacht dat je dat wel al gezien had... aangezien ik ook ontbrak in je logje (snik) :-) .

Neeltje zei

Ik kan het niet uitstaan als ik dit soort dingen niet kan snappen. Vreselijk irritant dus, want je weet gewoon dat ze ergens de boel in de maling nemen, maar echt heel knap dus!

Irène zei

Oh wat leuk dat jullie daar naar toe zijn geweest!
Ik zag ze ook bij Pauw & Witteman en zat eveneens met mijn ogen te knipperen.
Echt fascinerend wat die heren doen of kunnen.

Linda zei

@Madelief en Irèneke: het is frustrerend en geweldig tegelijk.
Aan de ene kant wil je het weten, aan de andere kant eigenlijk ook weer niet.
Het is zeker een aanrader en ze hebben door het hele land dinner-shows volgens mij...

Anoniem zei

Misschien hebben ze wel ECHT een telepatische band, zoiets bestaat soms ook tussen eeneiige tweelingen.