zondag 30 mei 2010

Sssssjjjjjj

Ergens in de middag hoorde ik het. Een vreemd geluid ergens op de achtergrond. Een soort van sissend geluid SSSSSSJJJJJ.
Eerst deed ik net of ik het niet hoorde en besteedde er geen aandacht aan. Maar het bleef maar aanhouden en ik kon het niet plaatsen. Dus ging ik uiteindelijk maar op zoek. Als eerste checkte ik het gasfornuis. Stond uit. Hoofd in het keukenkastje waar de gasslang zit. Nee, daar kwam het niet vandaan. Het klonk verder weg. Apparaten in het huis langs gelopen. Wasmachine, droger, afwasmachine. Niks. Keuken, bijkeuken, badkamer, toilet. Niks. Hoofd in het kruipgat en op zolder gestoken. Je weet het maar niet met die verbouwing nog steeds aan de gang. Overal was het geluid even hard, of zacht.
En het was geen zoem. Als van een insect ofzo, het was echt een gesis. En het kwam niet van de harde wind die buiten waaide. Hoeze lente trouwens?

Toen ik naar buiten keek viel ineens het kwartje en wist ik waar het gesis vandaan kwam. Het was het gesis van de stoom die uit de oren van mijn buurvrouw kwam.




Ter verduidelijking: mijn buurvrouw is van het type: jouw boom, jouw kastanjes, dus als die kastanjes aan mijn kant van de muur vallen, dan raap ik ze bij elkaar, pak een ladder, klim erop en kiep mijn emmertje met kastanjes aan de nadere kant van de muur weer leeg.

Wat zal ze blij geweest zijn met al die blaadjes :-)  .

7 opmerkingen:

Neeltje zei

Tjee wat zielig zo'n buurvrouw! Die de kastanjes niet in haar kliko gooit maar over de schutting! Nou, ik hoop voor haar dat die boom z'n halve bladlaag kwijt is, dan hoeft je buurvrouw zich niet te vervelen vandaag.
Gelukkig wordt het eind van de week weer lekker warm en zonnig!

Floor zei

Oh wat een sneu typetje zeg , moet ik haar niet eens aan onze buurman koppelen? Das van hetzelfde soort.

Marielle zei

LOL. Een mens krijgt wat ie verdient zegt men wel. Zij krijgt dus blaadjes en kastanjes. En dan geeft ze het nog terug ook. Gegeven paard ... . *grijns*

Saralien zei

Ik zou gaan klagen bij de nationale ombudsman over een buurrvouw die zo'n vreselijk geluid uit haar oren weet te toveren!! (-;

Nicole zei

Wat een kinderachtige buurvrouw. Ik dacht eerst dat ze al die kastanjes zelf zou houden.

Cisca zei

Waar sommige mensen toch hun energie aan besteden... Ongelooflijk.

Linda zei

@Madelief: en zie je die muur? Best hoog. Moet ze een ladder pakken en opklimmen. Met een emmer vol. Best zwaar. Wat een moeite niet?

@Floor: goed plan. Maar dan wel onder voorwaarde dat ze allebei verhuizen :-).

@Marielle: Hahaha, ik zal 't tegen d'r zeggen de volgende keer dat ik d'r zie.

@Mammalien: ja, of een rechtzaak aanspannen. Heeft zij ook gedaan bij de buurman, ivm die boom.

@Nicole: dachten wij eerst ook. Om leuke freubels mee te maken met d'r kleindochter ofzo. Nee dus.

@Cisca: sja, geen werk en alleen. Wat moet je dan met al je energie? Kastanjes (en blaadjes) rapen denk ik.