maandag 9 augustus 2010

Ik tilde olifanten

Ik deed heel veel en ook heel weinig in de maand juli. Ik ging een weekje naar Hoenderloo, bezocht de Apenheul en Koningin Julianadorp. Deed wat boodschappen, shopte online. Twitterde wat, blogde iets minder. Hield Timmy bezig en zag Rosalie groeien. En draaien. Ik stond vroeg op en sliep uit. Zocht en vond een paar caches en deed een lange fietstocht. Oh ja en ik tilde 2,3 Afrikaanse Olifanten. Geen Aziatische, maar  Afrikaanse. Wat dan weer een beetje jammer is, want Aziatische olifanten zijn zwaarder dan Afrikaanse en waren dus stoerder geweest.
Maar ach, ik doe het ook wel voor 2,3 Afrikaanse Olifanten. Dat is zo'n 8.480 kg. Dat u het even weet.

En ik verbrandde een paar calorieen. Niet zoveel. Maar een half roomijsje. Dat zijn zo'n 218 calorieen.

Leuk hoor, die beeldvorming. Maakt dat je het in perspectief kunt zien.
De vorige keer bewerkstelligde dit "motiverende" mailtje van de sportschool precies het tegenovergestelde. Namelijk dat ik dacht: "al die moeite voor een half roomijsje? Right. Zonde van mijn tijd en inzet." Dat ik toen weet-ik-veel hoeveel olifanten getild had toen deed niet ter zake. Toch lastiger in-perspectief zien, olifanten tillen. Doe ik niet dagelijks namelijk.

Deze keer kreeg ik dus ook zo'n "motiverend" mailtje. En ik heb maar bedacht dat ik het ga vergeten, dat halve roomijsje. Dat ik het hier nu even op-pen (intyp) en dat ik het dan ga vergeten. Of eigenlijk beter, dat ik ervoor ga zorgen dat het de volgende keer meer is dan een half roomijsje. Misschien wel een hele ...

Moet ik denk ik toch op dat cross-ding-from-hell.

9 opmerkingen:

MaMarije zei

Woehahaha, wat grappig!
Maar eh, een hálf roomijsje. Tsss, how motivating ;-)
Dat wordt idd toch iets met een cross-dinges... Álles voor de goede zaak hè? ;-)
(sprak zij die hoognodig weer in beweging moet komen...)

Edje zei

Ja en hoeveel postnatale kilo's moet jij nog kwijt? Ik nog 1. En die gaat er maar niet af.....maar echt no way dat ik op een crosstrainer kruip!

Linda zei

@MaMarije: ja maar dat is een heel erg ding hoor, zo'n cross-dinges. Echt. maar ja, een half roomijsje is ook erg... zucht.

@Edje: ook 1. 1 postnatale kilo. Van Rosalie. Van Timmy had ik er ook nog een paar zitten :-).
Nee, serieus. Qua kilo's zit ik wel aardig op gewicht (heb eigenlijk geen idee wat ik voor m'n zwangerschap woog), maar dat buikje he, dat buikje MOET weg.
Of nou ja, buikJE ... zwemband eigenlijk meer.

Cisca zei

Ja. Ik mag morgen weer. Voor het eerst na Keesje. Olifanten tillen en roomijsjes verbranden. Ik ben benieuwd...

Saralien zei

Is niet echt motiverend he..

Wel een leuke foto van jou! En tussen de regels door ook een "mijlpaaltje" van dat draaien... hihi, heb jij dat ook, dat je er eigenlijk niet voro uit durft te komen maar het wel heel stoer vindt van je kleine en heel trots bent?!

Linda zei

@Cisca: roomijsjes en koeken. Vooral die koeken niet vergeten.

@Mammalien: gezien het ontbreken van de :) (of de (: ) neem ik aan dat je nu niet die foto van die olifant bedoelt ... ?
Dus dan die van mijn profiel? Als dat het is, dan: dank je wel. Als het toch die olifant is, dan ook: dank je wel, maar met een andere toonzetting... snap je?

En ja. Goed hè? Van die kleine. Maar om daar nou lyrisch over te gaan zitten doen. (Vrijwel) ieder kind draait ooit...
Maar toch knap niet? :-)

Peet zei

Ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen, maar duidelijk is dat je druk bent met veel dingen en je met een dilemma zit tussen cross-ding-from-hell en lekkere ijsjes?! Eh...

Een blogje om over na te denken...

Nicky Name zei

éen half ijsje? pffff....
Ik ben hier ook bezig, maar moeilijk, moeilijk, moeilijk haha

Floor zei

half ijsje daar word ik dus niet blij van , van die olifanten dan weer wel maar dat mag toch op zijn minst ook wel 6 ijsjes zijn vind ik