zondag 15 augustus 2010

Het echte leven begint weer

Oké, we zijn er klaar voor. Nou ja, soort van klaar. En ik spreek alleen voor mezelf en dan nog niet eens op alle vlakken. Psychisch weet ik het nog zo net niet, maar praktisch gezien wel.

Mijn kleren voor morgen liggen soort van klaar. Een gedeelte ligt klaar en een ander gedeelte heb ik wel al bedacht. En daar gaat meestal het meeste werk / tijd in zitten. Te bedenken, "wat doe ik aan vandaag". Hopelijk is het niet te koud morgen.
Verder liggen de kleertjes van madame klaar. Inclusief luier.
Alle fruithouders (voor Timmy, niet dat u denkt dat ik Rosalie al fruit geef) / flesje / voedingsbakje / slaapzakje / mapje-om-dingen-in-bij-te-houden zijn gelabeld. Timmy's bekers en lunchboxje (niet gelabeld want voorgedrukt) staan klaar om gevuld te worden en alle tassen zijn gevuld met hetgeen erin moet. Tenzij hetgeen erin moet eerst nog even gevuld moet worden met hetgeen daar weer in moet (beker melk bijv).

Mijn tas staat ook weer klaar. Agenda / telefoon, zelfs mijn toegangspasje vant werk heb ik gevonden en ik ben ook nog net even wezen tanken. Scheelt morgenochtend weer.
Want natuurlijk was mijn tank leeg. Lekker handig voor de eerste werkochtend. Net als dat mijn koffiecupjes natuurlijk weer eens op zijn. Ook al zo handig voor de eerste werkochtend.

Planning is nu dus dat ik morgenochtend om 07.30 uur wegrij *ahum* en de mensen die mij kennen weten dat dat dus een giga uitdaging is.
07.30 weg betekent iets van 06.30 uur op *oooooow*, Rosalie flesje en aankleden. Zelf aankleden. Broodje en melk voor Timmy klaarzetten om mee te nemen, Ro wakker maken (meeste tijd voor ingecalculeerd) en dan dus om 07.30 uur in de auto. Uurtje of 8 beginnen ergo uurtje of half 5 weer naar huis om boodschappen te doen en kindjes op te halen. Waarna we moeten eten en waarschijnlijk alle 3 instorten.
Mijn eerste werkdag / Timmy's eerste schooldag in groep 2 / Rosalies eerste crechedag.

Tijdom te gaan slapen.

Het echte leven gaat weer beginnen. Wish me luck.

9 opmerkingen:

Irène zei

Good luck! Het komt vast goed.
Aan je voorbereidingen zal het iig niet liggen.
Jammer dat aan deze bijzondere tijd nu een einde is gekomen, maar is elk einde niet een nieuw begin?

Cisca zei

Ja, ik zucht alleen maar heel diep. *diepe zucht*

Succes!

Nicky Name zei

Gek he, zo'n eerste dag weer! Het valt vast mee en ik vond het ook vaak eigenlijk wel weer leuk en lekker om te werken.

Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag!

Peet zei

Succes!!

Aukje zei

Blh, sterkte!

Saralien zei

Brrrr... altijd naar van te voren, zo'n eerste dag weer in het ritme. Ben benieuwd naar je berichtjes achteraf, hoe het is geweest!

Margot zei

En???
Groetjes, Margot

Edje zei

Luck!!!
En heb jij maar een uur nodig om 2 kids en jezelf klaar te maken 's morgens?? Ik doe er met 1 kid al 1.5 uur over....hmm, er is duidelijk iets mis met mijn planning. Of mijn tempo.

Nicole zei

Hals und Beinbruch!