woensdag 18 augustus 2010

geen wekker nodig

Je knippert met je ogen en de eerste werkweek is alweer voorbij. Best snel gegaan eigenlijk.

Het viel me mee.  Maar misschien kwam dat wel omdat ik eigenlijk nog niet echt gewerkt heb. Ik heb bijgekletst en m'n mailbox geschoond. Veel gedelete en een paar gelezen.

Het 's morgens opstaan ging eigenlijk ook wel ok. Ik was maandag al voor de wekker wakker, eerst 13 minuten voor de wekker, toen 8 minuten, toen 3 en toen 1. En toen ben ik er maar uit gegaan. Nadat ik de wekker dus niet af heb laten gaan.

Opstaan / aankleden / zelf wat eten / flesje voor de dame / luier voor de dame / schone kleertjes voor de dame / Timmy wakker maken / Ro wakker maken / hapje/drankje voor Timmy om mee te nemen klaarzetten en in de auto. Rijden maar. Half 8 werd het niet. Geen van de dagen. 10 voor 8 meestal. Ach, dat betekent ongeveer half 9 op kantoor (waar iedereen een hartverzakking van kreeg) en om 5 uur weer naar huis.

Het was leuk om sommige collega's weer te zien. Het was vervelend om sommige collega's weer te zien. Het was niet verbazingwekkend dat ik geen werkplek meer had en deze zelf even moest regelen. Het was verontrustend en tevens compleet geen verrassing dat sommige projecten nog steeds lopen / de mist in zijn gegaan of gewoon ineens in de koelkast staan. En dat sommige processen nog steeds niet verzonnen zijn en men maar wat aanmodderd *zucht*.

Aan de ene kant genoeg te doen dus, aan de andere kant weet ik wel dat deze dingen een hoop energie en irritatie gaan opleveren. Waardoor ik me dan weer afvraag of ik die zooi niet moet laten bij de mensen waar het nu ligt. Weten zij veel.

Toen ik maandag de kids ging halen van de opvang was het trouwens even heel raar. Loop ik naar binnen bij de babygroep. Zit MIJN kindje daar op schoot bij iemand die ik nog nooit eerder heb gezien. Dat was gek. Zo gek dat ik een split-second twijfelde of het wel mijn kindje was. Echt maar heeeeel even dus he. Gewoon omdat de setting en de iemand zo afweken. 

3 dagen vroeg opstaan. 1 avond gewone tijd naar bed, 1 avond heel vroeg naar bed (gister ... ik was MOE). En nu heb ik weekend :).
Dus ga ik zometeen 3 tassen klaar maken. 1 voor Rosalie (creche) 1 voor Timmy (school/overblijf/BSO) en 1 voor mama (sporten). Morgenochtend brengt Ro de kids weg en ben ik voor het eerst even helemaal alleen thuis.... oh nee... dat is trouwens niet waar want de aannemer is er dan weer. U weet wel, van die verbouwing. Terug van vakantie.

6 opmerkingen:

MaMarije zei

Goed gedaan zeg, de kop is eraf, zeg maar.
Maar wel balen dat het eigenlijk lijkt alsof je er niet een lang tijdje tussenuit bent geweest...

Geniet ervan morgen, en hopelijk zijn de bouwers gauw klaar!

MaMarije zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
MaMarije zei

Ja, tsssk. Duwde ik per ongeluk 2x op publiceren... Dus maar weer weggehaald.
Dat je je dus niet afvraagt 'wat stond daar nou?'. Want er stond dus 2x hetzelfde...
Ndaag!

Valez zei

Best pittig hoor, meteen 3 dagen achter elkaar werken. Ik heb mijn dagen zo dat er wel een dag tussen zit, na twee dagen werken. Net lekker.

Zo te lezen heb je je ritme al weer aardig te pakken. Geniet van de tijd voor jezelf morgen!

Saralien zei

Fijn dat het je meegevallen is. Wel heel herkenbaar: geen werkplek meer, en alles gaat gewoon eigenlijk nog steeds zijn gang. Het verbaasde me altijdd at het niet opeens helemaal anders (beter) was geworden, de manier van werken, de mensen, de projecten, maar blijkbaar gaat dat nogal traag...

Floor zei

De kop is eraf dus wel pittig hoor .
Succes met de aannemer, is die nog lang bezig ?