donderdag 12 februari 2009

Get fresh

Onderweg naar de tweede en meteen laatste beller van vanavond hoor ik een liedje op de radio. Een liedje van het begin van mijn pubertijd.
Ik heb het jaren niet gehoord maar kan het zo weer meezingen en ondertussen komen er beelden en herinneringen boven.

Mijn eerste kus. Mijn eerste sigaret. De jeugddisco's in buurthuizen (Alleman, De Kuip, De Meent). Sven, mijn liefde op afstand. Voor het eerst achterop een brommer zitten en het doodeng vinden in de bochten, maar natuurlijk niet zeggen. Mijn eerste weekendbaantje in een restaurant. Schoonmaken en salades voorbereiden. De kermis.

Get fresh at the weekend.



4 opmerkingen:

Anoniem zei

whahahaaa...... heel herkenbaar!!

Dankjewel,
Kaar

MaMarije zei

Toen zat ik nog op de middelbare school... En toen waren er twee meisjes die precies - maar dan ook precies - dat dansje nadeden. En ik was het niet, kan ik je vertellen ;-)

Toch bizar, heb toch een heul modern gevoel over die tijd. Waarom ziet het er dan zo ongelooflijk jaren 80 uit? Damn, k word oud, geloof ik.
En zo stunning is het dansje ook weer niet, zie ik nu...

Anoniem zei

Haha, volgens mij logeerde ik voor het eerst bij mijn nicht. Zij stoer en inderdaad met brommers en zo. Ik heb later haar brommer gekocht! Haha...

Linda zei

@Kaart: tsja, 74 ken nie missen
@MaMarije: toen was het volgens mij heel hip ... ben benieuwd wanneer kledij en danspasjes weer in zijn.
@Susan: brommers waren echt heel stoer. En later kwamen die Sita's. Nu zijn het scooters geloof ik ... toch?