zondag 15 februari 2009

Van Scooter naar Timmy

De reden om het verhaal in 2en te splitsen lag meer in het feit dat het anders zo'n lang verhaal zou worden dan dat ik de spanning op wilde bouwen ofzo.
Tis namelijk geen spannend verhaal en ik zal het nu dan ook maar doen, dat verhaal, voordat de spanning zo hoog oploopt dat het verhaal alleen nog maar kan tegenvallen.

Ongeveer 4 jaar na de discussie het overleg over de naam van Scooter werd Timmy geboren. Timmy Vai Gibson.

Wat mij betreft was het bij 1 naam gebleven. Vind ik wel genoeg 1 naam. Ik heb ook 1 naam en heb nooit een gemis gevoeld. We waren ook niet van plan om ons kindje te gaan vernoemen naar wie dan ook, dus hoezo dan meerdere namen?
Maar Ro heeft wel 3 namen en schijnbaar heeft hij dat dan weer nooit als een ballast gezien, dus die wilde meer namen geven. Vond ie leuk.

1 van de namen die bij Ro nog in zijn hoofd hing: Amadeus. U leest het goed, Ro wilde ons kind Amadeus noemen. Zelfs toen hij mij bleek weg zag trekken en spastische spiertrekkingen zag vertonen. Amadeus.
OK, hij had al redelijk snel door dat dit NO WAY de eerste naam van ons kindje ging worden, maar dan toch de 2e ... of de 3e. Of als 2e en 3e Wolfgang Amadeus. Hier moest ik heel wat overredingskracht in gaan zetten had ik al snel door. Want Ro is eigenwijs vasthoudend.

Voor de eerste naam hadden we allebei wat namen bedacht en ook weer doorgstreept. Ro wilde graag Andy, zoals de drummer van The Police. Maar ik moest alleen maar aan schoonmaakmiddelen denken.
Ik wilde graag Tim. Dat vond Ro ook leuk. Maar Ro´s broer heet Martin en wordt Tin genoemd. Dus dat lijkt wel erg veel op elkaar. En zo werd de eerste naam Timmy. Net als de hond uit de boeken van De Vijf (en mijn Barbie-hond die ik ook zo noemde).
Overigens was het bijna Ricky geworden. Zelfs op het proefdrukje van het geboortekaartje cd staat nog Ricky, op het laatst zijn we pas geswitched.

Maar toen dus die 2e naam. Want ik had eigenlijk bedacht dat het er dan maar 2 moesten worden. Ik wilde er 1, Ro 3, dus compromis, dan maar 2.
Ik moest iets verzinnen waardoor Ro af zou stappen van Amadeus, of Wolfgang. Dus iets met muziek.
En zo kwam ik op Vai en op Gibson. Eigenlijk meer voor óf Vai óf Gibson. Die andere zouden we dan voor ons 2e kindje als 2e naam kunnen gebruiken. Leken mij wel aparte namen.

Enneh, hoe "muziek" wil je het hebben. Steve Vai is 1 of andere engbek/gitarist die Ro helemaal geweldig vindt en Gibson is behalve ook wel echt een voornaam ook een gitaarmerk.
Ro was zo enthousiast over die 2 namen dat ze het dus uiteindelijk maar allebei zijn geworden. Ik vond het allang best. Alles beter dan Timmy Wolfgang Amadeus.

Dat wordt nog een gedoe leuk als er ooit nog een 2e komt ...



5 opmerkingen:

Anoniem zei

He, origineel, een geboorte-cd! Wat staat er eigenlijk voor liedje op?
En, inderdaad, succes met het verzinnen van namen voor een evt. nr2. Ook 3 stuks dus?

Linda zei

@MaMarije: er staat een zelf geschreven / zelf ingespeeld / zelf ingezongen liedje van Ro op. Tsja, je bent muzikant met een eigen studio of je bent het niet.
Als ik een manier kan vinden om het liedje hier eens te posten zal ik het doen... maar weet niet hoe.

En die namen voor nr.2 ... misschien moet dat er dan maar gewoon 1 worden ... 1 naam.

Irène zei

Wat een leuk verhaal. En goed dat je je zin doorgegramd hebt hoor. Want Wolfgang Amadeaus?! Dan zou voor nummer twee Rembrandt misschien een optie zijn geweest. Ook heel artistiek.

Ik heb ook maar één naam en Sjoerd toevalligerwijs ook. Mijn moeder werkte heel vroeger bij de burgelijke stand van gemeente X en kreeg daar allemaal mensen aan de balie die hun eigen doopnamen (katholieke zuiden hè) niet wisten. Toen wist ze al dat haar kinderen het met slechts één naam moesten doen. En zo geschiedde.

Irène zei

Oh, nog vergeten: super leuke geboorteaankondiging ook!!! Ben erg beniewd naar het liedje...

Linda zei

@Irèneke´s wereld: ja joh, 1 is genoeg. En als je er niet blij mee bent noem je jezelf gewoon anders. Toch?

Volgens mij heb ik een manier gevonden om het liedje te posten, dus komt er binnenkort aan.