woensdag 1 april 2009

Letterbak in vuilnisbak ?

Ik wilde eigenlijk een logje schrijven over 1 april en de grappen die ik heb meegemaakt. Maar ik voel me niet zo in de grap-modus op dit moment.

Om 21.00 begon ik dan eindelijk om die XL letterbak in elkaar te zetten. Het begon lekker. Het gereedschap en de lijm enzo lag nog klaar van Toon de rommelvreter.
Stap 1: al die klote houten staafjes insmeren met lijm en er dan met een hamer op rammen om ze in de net niet passende gaatjes te krijgen.
40 van die klote dingen en iedere keer weer die lijm neerzetten waardoor je er iedere keer weer op moest wachten totdat er wat uit dat flesje kwam.
Houtlijm had ik niet, dus gesmeerd met contructielijm, dan natuurlijk in de loop van de minuten ging lekken op de andere plankjes / mijn vloer / de tafel en de eetkamerstoel.

Vervolgens begon de puzzel. Welk plankje moet waar.
De plankjes hadden op de tekening allemaal een lettercode, maar er stond nergens uitgelegd welk plankje dan bij welke lettercode hoorde.
Dus ik ga aan de schroef en de slag. Letterlijk aan de slag. Met de hamer, maar ook met de muis van m'n hand.
Die doet nu zwaar zeer. Net als m'n ego.

Eigenlijk had ik het moeten weten. Het is namelijk altijd zo. Altijd. Als ik iets in elkaar ga zetten dan kom ik er altijd op het einde achter dat er iets niet goed zit. Hoe goed ik ook m'n best doe en oplet. Het gaat nooit in 1 keer goed. Want wat gebeurde er, nadat ik al 2 uur bezig was?

Alle plankjes op de 2 zij (of onder) planken na zaten erop. Dus alleen nog die 2 laatste. En die paste niet. Huh, hoe kan dat dan ?

Nou, omdat er dus schijnbaar ergens iets verkeerd zit. 2 vakjes verkeerd om. Maar vakjes kun je niet zomaar omdraaien. Dan moet je de plankjes om het vakje heen omdraaien. En dat zijn er nogal wat.



Alles moet dus weer uit elkaar. Als dat nog lukt met die constructielijm. Dat ga ik dus nu echt niet meer doen.

Misschien moet ik het maar zo laten als het is en die zijplanken er gewoon tegenaan schroeven. Of vragen of Ro ze er even tegenaan schroeft, das misschien beter.
De kans wordt steeds kleiner dat dat ding ooit opgehangen gaat worden.

En ik heb dus pijn aan m'n hand. Gebeurt ook vaker, omdat ik dan te hard timmer met m'n hand.

7 opmerkingen:

Irène zei

Ai. Aiaiaiai!
Balen zeg, dat het eindresultaat na zoveel noest gezwoeg niet naar je zin is...
Het moet gezegd dat het er wel leuk uitziet, echt! En mocht het onverhoopt niet lukken om de zijkanten te monteren, dan laat je die toch gewoon weg?!

Linda zei

@Ir`eneke: ja, leuk issie wel ... Ik denk dat dat niet werkt,de zijkanten er niet opzetten.
Als je dan iets op zo'n plankje zet dan dondert alles meteen naar beneden.

Zei zij, die ene, met verstand van "bouwkundige" constructies :-)

Anoniem zei

Ik vind "etterbak" ook wel een passende naam ...
Eigenlijk..

Tijn

Linda zei

@Tijn: nah, dat ik die niet zelf bedacht heb... hahaha.

Hersens zullen wel geblocked zijn door de frustratie en de geur van de constructielijm.

MaMarije zei

Ach jee, dat valt niet mee zeg. Dat is gewoon een bouwpakket voor gevorderden... Ro lief aankijken?

Linda zei

@MaMarije: zou theoretisch een mogelijkheid zijn. Alleen zou ik 'm graag in elkaar willen hebben voordat het Pasen 2011 is.
Als ik het aan Ro vraag zou ie het waarschijnljik best willen doen, maar dan duurt 't "effe" :-).

Hanneke zei

Geen Rib stoel ?