donderdag 2 april 2009

Appelmoes, madeliefjes en zeep

Ik loop met vriendin K. in een winkel. Zo'n grote winkel met verschillende dingen te koop.
En ineens ruik ik iets. Iets bekends. Maar wat? En waar?
We staan ter hoogte van de zeepjes. Heel veel verschillende zeepjes. Ja, dat is het, ik rook zeep. Bekende zeep. Maar bekend van wat dan? En welke van deze giga berg aan zeepjes was het?

Het kan nooit aan mijn goeie neus hebben gelegen want ik ben een sleche ruiker. Dus ik denk dat ik aangetrokken werd door de kleur en de vorm van de zeepjes want ik liep recht op de goeie zeepjes af. Ik ruik eraan. JA, dat is de geur die ik net rook. En ik weet ook weer waarvan ik geur ken.

Van oma. Weer oma. Oma had een grote pot met zeepjes in de vorm van hartjes, roze en witte. En die roken net zo als deze groene zeepjes. Ik was het bestaan van de hart-zeepjes vergeten, maar door de bekende geur kwam het beeld weer terug.

De geur is niet eens echt lekker, maar zo vertrouwd, dus natuurlijk heb ik de zeepjes gekocht. Voor m'n zusje ook. Ben benieuwd of zij zich de geur herinnert.

Die oma. Appelmoesbakje, madeliefjes, zeep, what's next?


4 opmerkingen:

Irène zei

Oma laat goed van zich herinneren, zien en ruiken de laatste weken!
Fijn toch?! :-)

MaMarije zei

Oh heerlijk, die geuren die dan weer vervolgen herinneringen terug brengen. Lekker van genieten!

Susan zei

Wat zou de boodschap zijn?
Appeltjes(moes), madeliefjes, zeep, ...

Linda zei

@Ir`eneke: ja, fijn inderdaad. Maar ook vaag wel. Dat je denkt: toeval ??

@MaMarije: de zeepjes liggen nu op een kastje in mijn slaapkamer, als ik er langs loop ruik ik ze en meteen weer die herinnering in m'n hoofd.

@Susan: sja, ehnm, iets met fris en fruitig? Of iets met "groen" Misschien, de lente is er ? Maar dat snap ik zelf ook wel natuurlijk.

Don't know.