zondag 12 april 2009

Pasen vergeten

Pasen. Het is pasen. Buiten wemelt het van de paashazen en we lopen hier op paaseieren. Niet natuurlijk. Er is niks te zien.
Behalve dat Pasen Kerst en Sinterklaas navolgt in de winkelgekte, met al die paastakken en paasversieringen merk je er niks van, dat het Pasen is.

Misschien wel als je een kerkganger bent, dan merk je het waarschijnlijk wel. Maar ik moet zelfs ieder jaar weer even opzoeken hoe het ook weer zat. Goede Vrijdag en Pasen enzo. Gevalletje "er vroeger niet ingestampt en nu willen mijn hersens het niet meer onthouden".

Vroeger thuis hadden we altijd een paasontbijt met boter in de vorm van lammetjes (lammetjes, pasen .. hmm). Maar hier niet. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar eigenlijk gewoon omdat ik het vergeten ben. Gewoon vergeten.
Hoe kan dat nou, met al die paasfrutsels in de winkel? Nou, ik denk dat ik er gewoon immun voor ben geworden. Ergens in februari lagen er al chocolade-eitjes in de winkels, dus ik weet niet beter. Het ligt er allemaal al zo lang dat het er gewoon bij hoort en dat ik dus niet getriggered werd door eieren of paasstollen.

Ons paasontbijt: Ro ligt nog te slapen, ik heb 2 kopjes koffie op en Timmy de berenworst van zijn boterhammen en 1 boterham met boter.
En straks gaan we naar Piet Piraat, een voorstelling van Studio 100. Ook al zo "niet-Pasen".

Maar morgen gaan we naar mijn ouders, waar de kinderen ongetwijfeld eieren kunnen zoeken. Opa is tenslotte Sinterklaas, kerstman en paashaas in 1.

Ik heb trouwens nog wel een giga "versier je ei" chocolade ei dat ik, ter voorkoming van een schuldgevoel straks met Timmy ga beschilderen. Want als ik al die logjes lees over pasen dan voel ik me wel een beetje een ontaarde moeder.

3 opmerkingen:

Valez zei

Zucht, dat klinkt veeeeeel rustiger dan een huis vol mensen en alle stress van het organiseren van een paasbrunch...

Mocht je nog behoefte hebben aan paaseieren, zowel choco als gekookt dan hoor ik het wel ;-)

Irène zei

Helpt het als ik zeg dat mijn Pasen ook niet bepaald volgens de boekjes verloopt?
Ik ben weer bezig met onze gezamenlijke hobby. De hel die BTW heet. Zonet mocht ik even iets leuks doen van mezelf, ter inspiratie. Toen ben ik de was gaan opvouwen.
Pasen, te gek feest! ;-)

Linda zei

@Valez: ja, dat is inderdaad veel rustiger dan wat jij beschrijft. En beetje goed doorgekomen, die brunch enzo?
Wij hebben hier een heel groot choco-ei en een doosje gekookte van m'n ouders mee (zie Timmy's blog). Maar dank voor het aanbod natuurlijk.

@Irèneke: *schrikt en checkt datum, die ze zou moeten weten want het is tenslotte pasen* oh nee, nog niet einde van de maand. Pffff.
BTW en de was opvouwen ter inspiratie ... hmmm, wat een feest ook daar.