zaterdag 13 juni 2009

Uit het schap

Het lijkt bijna of ze er bij Appie iemand voor hebben aangenomen. Iemand die de, op mijn bounskaart geregistreerde, boodschappen doorpluist. En dan af en toe ad random een artikel uitkiest.
En dan komt ie in de ban dat artikel. Dan gaat ie van de schappen af en de verkoop uit. Helemaal alleen maar om mij te pesten.
Maar dat kan natuurlijk niet... Want het is namelijk niet alleen bij Appie. Het is ook bij de drogist en waarschijnlijk ook nog wel bij andere zaken.
Er moet dus wel een complot zijn. Een complot van mensen bij winkels die er alleen maar zijn om mijn favoriete artikelen uit de verkoop te halen.

Echt hoor. Het is een ding. Van chips tot haarproducten, van toetjes tot koekjes en van leesblaadjes tot ijs.
Ik ben ermee opgehouden om bij te houden om welke producten het gaat, maar het zijn er veel. De meest recente is de sellerie-salade op m'n werk. Helemaal nog niet zo lang in het schap. Maar oh oh, op de chipafschriften zagen ze natuurlijk dat ik 'm at. De complot-groep is waarschijnlijk bij elkaar gekomen. Stiekum op een zaterdag in de bedrijfskantine. Afgevaardigden van Appie, DA drogisterijen, Blokker en nog een paar. (Zouden ze kappen op hun hoofden hebben gehad?) Om te overleggen. Want het mag niet teveel opvallen natuurlijk. Nee nee, ik had ook nog niks door duhhuh. Maar het laatste product dat uit het schap is gehaald was alweer even geleden, dus het werd weer tijd.
En dus issie nu weer uit het schap. De sellerij-salade. Mijn werkgever zit dus ook in het complot.

Ik zou natuurlijk alleen nog producten kunnen kopen die ik helemaal niet wil hebben. Als ze die dan uit de schappen halen maakt dat dus niet uit. Maar ja, wat heb ik dan aan die wel al gekochte producten? Offeh, producten die ik wel wil en producten die ik niet wil doorelkaar. Dan is de kans kleiner dat ze een product dat ik wel wil uit de verkoop halen. Maar dat wordt dan weer een erg duur grapje.

4 van mijn meest favoriete chipsen zijn al uit het schap gehaald. En ik ben een chips-girl, dus daar baal ik van. Tengels (blijf met je tengels van mijn tegels, ken je 'm nog?), chips met baconsmaak (later weer in een mindere versie teruggekomen), chips met kerriesmaak en natuurlijk de Bugles.
Bugles (spreek uit Bukkels of Bjoekels???) waren vroeger "naturel" en zaten in een groot rood pak. En ineens waren ze weg. Poef. En waren daar de Bugles van Smith. Met nachosmaak. In een zak. Best ook wel lekker. Maar niet zo lekker als de originele in rood pak.

Gister heb ik eens even gegoogled en wat blijkt? Die rode pakken bestaan dus gewoon nog wel. Ergens in Amerika ofzo. En dus heb ik een mail gestuurd aan de fabrikant. Of ze effe willen doorgeven of er ook nog rooie pakken in Nederland te koop zijn. Of anders of er ergens een online-store te vinden is waar ik ze kan kopen.

Leve het internet !

17 opmerkingen:

Ilse zei

Ja kom net van de drogist en mijn favoriete haarlak (ik kan niet zonder) is gewoon weg, wordt ook niet meer geleverd, niet bj kruidvat/etos/da/AH overal ben ik geweest....en nu?
Snik ze hebben mij natuurlijk via jou blog opgespoord en nu gaan ze mijn producten ook uit de schappen halen weeeeeeeeehhhh en bedankt Linda.

Caroline zei

Nou ja, je begrijpt al dat ik die ook MOET hebben dus.

Ook ik eet bij noodzaak maar die nacho, maar is veel minder lekker.

Je had ook zo'n tube, met kaassmaak, om in die Bugles te smeren. Harstikke vies! Gewoon naturel dus.

Ook mijn favo producten worden geboycot. Bijv een balsamicodressing van bertolli. Ook maar gemailt en het blijkt dat de supermarkt het voor me kan bestellen.

Valez zei

Goh, en ik maar denken dat ik alleen last had van dat complot. Ze hebben er schijnbaar een hoop plezier in om je enthousiast te maken over een product en het dan weer van je af te nemen. Die camera's zijn er niet voor de beveiliging, maar om te genieten van al die vertwijfelde gezichten als mensen weer hun favoriete producten niet meer kunnen vinden.

Ik shop tegenwoordig al bij twee supermarkten om ze om te tuin te leiden. Het valt natuurlijk te veel op om het bij beiden tegelijk uit het schap te halen.

En die pakken rode pakken Bugles ben ik nog wel eens tegen gekomen. Ik ben zelf een nacho liefhebber, dus daarom besteed ik er geen aandacht aan. Ik zal het in de gaten houden. Mocht ik ze weer ergens zien sla ik er meteen een paar voor je in en geef je, in het geheim natuurlijk, het adres door.

Misschien weer een idee voor een blog? Een plek om adresjes uit te wisselen waar ze nog wel je favoriete producten verkopen ;-)

MaMarije zei

Kun je niet met Cisca van GoudZilverBrons een dealtje maken? Dan doet zij een doos bugels jouw kant op, en jij een doos drop of nasikruiden of....

Linda zei

@Ilse: zie je, zie je ! En dat heb ik dus al jaaaaaaren. Dat ze ook zo ver zouden gaan om via m'n blog te neuzen had ik niet gedacht.
@Caroline: tuuuurlijk, keep you in gedachten. Overigens nog niks gehoord van die gasten.
Balsamicodressing. Hmmm, zal hier eens bij de buurtsuper kijken.
@Valez: oh ja? Jij ook al? Tsja, dat idee van die blog is wel wat ja. Maar ik heb al zoveel blogs. Zucht.
@MaMarije: hé, dat is misschien wel een idee inderdaad. Ik hou het in gedachten.

Nicole zei

Leuk geschreven!

Spaar je dan niet heel veel geld uit, nu je zoveel producten niet meer kunt kopen?!

Linda zei

@Nicole: dank je wel.
Hahaha, dat zou je wel denken ja, dat ik er geld aan over hou. Maar ik koop er heel veel compensatie-producten voor terug. Dus per saldo ben ik duurder uit.

Anoniem zei

hoi
is het rouwens nog gelukt om die bugles in het rode pak ergens te verkrijgen!!
ik was er namelijk ook verslaafd aan maar ik kan ze nergens meer vinden en baal er best van!!
ik hoop op een reactie!!
groetjes patty
patty30aug75@hotmail.com

Linda zei

@Patty: ik mailde je, maar kreeg de mail weer terug omdat het mailadres niet klopte...

Dit wilde ik je mailen:

He Patty,

Las je reactie op mijn blog over de bugles.
Heb van de fabrikant begrepen dat de bugles niet meer in Nederland te krijgen zijn. Wel nog in Amerika.
Ik had een E-bay winkel gevonden die ze had, maar deze E-bay winkel bestaat niet meer kwam ik net achter.

Volgens mij zijn ze wel te krijgen via Amazon.com , maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

Groetjes,
Linda

Anoniem zei

@linda
sorry voor de late reactie!!
mijn email moest patty30aug75@live.nl zijn i.p.v hotmail pfff.
maar bedankt voor de reactie
wel balen hoor dat ze hier niet meer in nederland verkrijgbaar zijn, ze waren zooooo ontzettend lekker.

Anoniem zei

Hoi Linda,

Ik ben nog steeds tevergeefs op zoek naar deze bugles. Naturel is toch echt het lekkerst, met een danish chef tube erbij. Ben die nacho cheese smaak helemaal zat, zou graag de originele terug willen!.
Als je een internet adres heb waar ze te bestellen zijn, plaats deze dan a.u.b. in je blog, je zou er een hoop mensen een plezier mee doen denk!.

Thanks!

michellepaulsen1@hotmail.com zei

Ook hier iemand die zooooo graag weer eens de originele naturel buggles zou willen eten, mjam!

Net als de door jou genoemde tengels! Heeeeeerlijk! Daar kon ik idd niet met mijn tengels vanaf blijven...

Mocht je ze toch ergens vinden, hou ik me aanbevolen!

Anoniem zei

Ik baal ook van die buggles van Smiths!
Goed voor de lijn want naar 5 stuks ben ik deze zat...
Zucht... waar zijn de buggles van ´vroeger´....

Anoniem zei

beetje laat hoor, maar :

http://www.usfoodz.nl/snacks-snoepgoed?manufacturer=192

beetje prijzig,maar ouderwets genieten.

FANNY FUN zei

Hallo,

Ik heb ze gevonden de ECHTE BUGELS ,

Bij de Kingsalmarkt in amstelveen Rembrandtweg 616


Het is echt waar 4,25 dus niet echt goedkoop maar dan heb je wel wat!!!!!

Linda zei

Beste FANNY FUN,

Het zal toch niet waar zijn hè. Gewoon bij mij om de hoek ...

Ik ga er deze week meteen langs.

Thx voor de tip.
2012 kan al niet meer stuk.

Linda zei

Gister even langs de Kingsalmarkt in Amstelveen geweest. Ze verkopen ze daar inderdaad.
Alleen waren ze gister natuurlijk net uitverkocht. Zal je altijd zien.
Maar goed, 2 opties dus, Amstelveen of online usfoodz. Waarbij usfoodz dus 0,25 per pak goedkoper is.
Vanavond maar een bestelling plaatsen want ik heb nu wel heel erge trek in die dingen.