maandag 21 december 2009

Upd8jes

Timmy´s treat
16 van die f***ing taartpuntjes geknipt / geplakt / gevouwen. 16 vssenstaarten / 32 vinnen en 32 oogjes geknipt / gevouwen / geplakt.
Maar 6 kindjes aanwezig. Dus 10 stuks weer retour. Te wachten in Ro´s auto totdat ze vanzelf in het niets opgaan waarschijnlijk.

Paarse rolgordijnen
Nog niet Inda house, maar wel al gespot door schoonmama bij de Praxis en door zussie bij de Kwantum online.
Aangezien ik eerst liever die van de Praxis irl wil zien EN ik een bezoekje bij de Praxis eigenlijk moet / wil combineren met een bezoekje aan de Ikea en dit niet de (afgelopen) zaterdag voor kerst wilde doen (helemaal niet op een zaterdag trouwens, en dan ook al helemaal niet zwanger...) EN ik afhankelijk ben van wanneer Ro kan (niet voor die rolgordijnen, wel voor de Ikea-inkopen) EN ik gewoon 4 dagen werk deze week EN het vrijdag kerst is en dus Ikea en Praxis dicht en wij trouwens natuurlijk kerst aan het vieren zijn EN ik natuurlijk ook niet de zondag na kerst wil gaan (als ze uberhaupt open zijn) ... zal het pas januari worden.

Paarse / lila muren
Toen ik de staaltjes voor het eerst in het goede (zijnde dag)licht zag vond ik de lila ineens toch wel erg lila. En het blauw voor Timmy´s kamer ook wel erg blauw.
Maar aangezien ik de kleuren de dag ervoor al doorgegeven had aan de aannemer bedacht ik me dat we de gok maar moesten nemen.
En ik kan zeggen: het is leuk en mooi en ik ben blij.
Timmy´s 2 kleuren muur (ideetje van Ro) is erg leuk uitgepakt en de babykamer is erg paars, maar ik vind het leuk.
Ik heb alleen wel bedacht dat de panelen van de dakkapel maar wit moeten worden / blijven en niet ook lila. Dat zou toch wel te paarsig worden zeg maar.
En de bruine balken van de dakkapel die nu ook paars zijn mogen eigenlijk wel een beetje minder glimmen. Maar verder is het leuk leuk leuk.

Behuizing
Nog steeds niet in m´n huis. Maar het valt mee. Het is nog te doen.
Toen ik hoorde dat we ons huis tijdelijk uit moesten had ik bedacht dat ik dan bij het waterdicht maken van het dak toe zou zien en dat ik bij het plakken van het laatste plakbandje meteen weer mijn intrek zou nemen.
Niet dus.
Het valt me mee in de tijdelijke behuizing. Natuurlijk is het wel klein. EN het wordt steeds kleiner. Want we slepen steeds meer spullen mee vanuit het huis en brengen niks terug. Steeds meer zooi = steeds minder ruimte.
Maar ach, ik mag niet klagen. Muv een wasmachine / droger heb ik alles wat ik nodig heb.
Oh ja, en met uitzondering van sneeuwspullen, want die liggen ook allemaal opgeslagen in de container. Ik dacht: wij gaan niet op wintersport dit jaar, dus who needs moonboots / skibroek / dikke wanten en mutsen ? Hier in Nederland miezert het altijd alleen maar en is de sneeuw de volgende dag weer verdwenen.
Not dus.

Timmy´s verjaardag
Woensdag was de kleine man jarig en gister hebben we dat gevierd.
Het begon met schoonmama die opbelde met de vraag of het wel doorging. Doorging doorging ? Natuurlijk ging het door, waarom niet.
Nou, omdat het noodweer was volgens schoonmama. Noodweer, geen treinen, geen trams, veel ongelukken en ook nog weeralarm, niet de snelweg opgaan als het niet echt noodzakelijk is.
Ik kijk naar buiten, zie een centimeter of 10 sneeuw liggen en wat vlokjes die naar beneden dwarrelen. Niet eens genoeg om te skiën. Wat nou noodweer.
En trouwens Timmy´s verjaardag is natuurlijk een noodzakelijke gebeurtenis, dus wij gaan natuurlijk wel (ivm verbouwing vierden we het bij mijn ouders, 20 km verderop). Dat beetje sneeuw zeg. Weeralarm. Ik vond het persoonlijk overdreven gedoe van de weermannen en -vrouwen. Althans, in ieder geval bij ons in de regio.
Vervolgens mijn tante aan de lijn. Dat zij wel komen lopen, maar dat nichtje & co het niet gaan aandurven... Ooookeeee.
Uiteindelijk kwamen neef & co ook niet, maar die moesten ook wel van een endje komen. Vanuit richting Utrecht en daar scheen het echt chaos te zijn.
Gelukkig viel het dus verder allemaal wel mee met de afzeggers en hebben wij (en mijn ouders) er nog een lekker exta (door zussie zelf gemaakte) tomatensoep aan over gehouden.
Timmy heeft een geweldige verjaardag gehad. Leuke cadeau´s en ook nog een sneeuwpop maken en sneeuwballen gooien in de tuin. Wat een lol.

4 opmerkingen:

Edje zei

hé wanneer ga je die 3D echo nou plaatsen? ;-)

Linda zei

@Edje: Hahaha, ik dacht dat jij op vakantie was ?
Staat gepland voor een uurtje of 6. Ik blog namelijk nooit op het werk ... ;-)

Edje zei

Ik ben terug en ging als eerste naar jouw 3D echo kijken ;-)

Ik wacht vol spanning dan!

Anoniem zei

Nog van harte gefiliciteerd!
Ik heb een cadeau tip. Enkele leuke Emailleschilden gevonden op www.ramsign.nl , vond ze wel leuk alse tip om als cadeau te geven. Zoals ik heb laatst voor mijn zus, d'r nieuwe huis gegeven. Wat denk je zelf?